13 Kasım 2014 Perşembe

Son İki Yılda Türkiye'deki Eğitim Sisteminden Bazı Kareler


Sadece gazete haberlerini alt alta koymak bile fazla bir yoruma gerek bırakmıyor. İşte son iki yılda burjuva diktatörlüğü altındaki Türkiye'de emekçi sınıflara reva görülen eğitimi gözler önüne seren haberlerden sadece bazıları:


"Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, öğretmen ihtiyacının 127 bin 242 olduğunu bildirdi." (Anadolu Ajansı)

*

"Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim alanında yaptığı devrimlerle övünürken bazı kentlerde hala 100'ün üzerinde mevcudu olan sınıflar var." (Dünya Gazetesi)

*

"Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB), 100 Temel Eser listesi içinde yer alan "Şeker Portakalı" kitabını derste ödev olarak okutan bir öğretmene kitabın müstehcen olduğu gerekçesiyle soruşturma açıldı. Öte yandan Fareler ve İnsanlar kitabı da  İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu tarafından ‘sakıncalı’ bulundu." (Dünya Bülteni)

*

"Esenyurt Ali Kul Çok Programlı Lisesi’nde öğrencilerden sınıfı geçirmeme tehdidi ile para toplayan öğretmenler, öğrencilerin tepkisine “Parayı veren sınıfı geçer” yanıtı verdi" (sendika.org)

*

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Gökhan Çetinsaya...'hukuki sonuçları olabileceği' gerekçesiyle öğrencilere oy hakkı vermeyi düşünmediklerini söyledi. (Hürriyet)

*

Tayyip Erdoğan’ın geçen yıl kaldırıldığını açıkladığı üniversite harçları, YÖK Yasa Taslağı’nda “katkı payı” adı altında geri geldi. (Hürriyet)

*

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer öğretmenlerin atama istemesini “siyasi bir muhalefet çabası” olarak tanımladı. (Kızıl Bayrak)

*

Son 10 yılda özel okullarda öğrenci sayısı, yine Küçük’e göre yüzde 150 oranında arttı. Artışlarda ise sık sık gündeme gelen eğitim sistemi değişiklikleri temel etken oldu. (sendika.org)

*

Kocaeli Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden Yrd. Doç. Dr. Seydi Çelik girdiği derslerde Komünist Manifesto’yu okuttuğu için YÖK tarafından soruşturuluyor. (sendika.org)

*

Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, “Lise mezunu yetenek PISA Testi’nde Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) sonuncusuyuz.(t24)

*

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı:

""Şimdi şüphesiz özellikle kayıt döneminde toplanan paraların velileri zor duruma düşürdüğünü biliyorum. Benim bu tür şikayetler konusuna verdiğim cevap şu; şüphesiz hiçbir okul yönetimi, velileri isteği, arzusu dışında bir takım ödemeler, aidatlar konusunda zorlamayacak ama şimdi çocuklarımızı dershanelere gönderiyoruz. Kardeşim sen çocuğunu gönderiyor musun? Gönderiyorsun. Ne kadar veriyorsun ? 100 lira veriyorsun. Peki okulun eksiği, gediği için 10 lira istemiş. Haftanın 5 günü bu okulda okuyor çocuk, senin okulun. İki günlük dershaneye 100 lira vermekten erinmiyorsun, bunu yük görmüyorsun, çocuğunun okuluna 5 liralık, 10 liralık katkıda bulunmak ağır geliyor. Her şeyi devletten beklemek anlayışımızı da değiştirmemiz lazım." (t24)

*

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nin (ÖSYM) 2004 ile 2010 yılları arasında yaptığı sınavlarda "kopya" iddiasını inceleyen beş kişilik bilirkişi heyeti, ihalelerde yolsuzluk yapıldığını tespit etti. Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, soruşturmayı derinleştirerek, o dönemde kurumda çalışan 70 kişinin daha ifadesinin alınması için Emniyet'e talimat verdi. ÖSS, ALES, ÜDS gibi sınvaları kapsayan bu ihalelerden 20'sinde 157 milyon liralık yolsuzluk tespit edildi. (t24)

*

Trabzon Milli Eğitim İl Müdürü Tamer Kırbaç; “Erkek öğrenciler ile kız öğrenciler aynı merdivenleri kullanarak uyumaya gitmeleri iki yıldır beni rahatsız ediyor, diken üstünde oturuyorum" sözleri kamuoyunda çokça tartışılacağa benziyor. (t24)

*

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı: “Pek çok aile için meslek liseleri, imam hatip liseleri birinci önceliktir. Halktan ciddi anlamda imam hatip lisesi talebi var. Özellikle kız imam hatip liseleri konusunda ciddi bir talep var” (t24)

*

Milli Eğitim Bakanlığı'nın okul açılışları öncesi velilere gönderdiği mesaj:

"Anne-baba'nın kontrol çabaları erkeklerin problemli davranış göstermelerine neden olur. Kızlarda ise problemli davranışlar azalır."

*

Toplumun en yoksul kesimi ile en varlıklı kesimi arasında harcama grupları itibarıyla en büyük uçurumun eğitim giderlerinde olduğu görülüyor. Nitekim, En yoksul grupta yüzde 0.6 düzeyinde bulunan eğitim giderlerinin toplam harcamaları içindeki payı en varlıklı yüzde 20’lik grupta yüzde 4.1’e çıkıyor. Buna göre en varlıklı kesim eğitim için en yoksul kesimin 7 katından fazla harcama yapıyor. (Dünya)

*

Türkiye'de öğrencilerin performansındaki eşitsizlik dikkat çekiyor. En iyi öğrencilerin skoru Singapur'dakilerden yüksek. En başarısızların durumu ise Gana'daki öğrencilerden kötü. (hürriyetnews)

*

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın gezdiği sınıflarda öğrencilere dağıttığı şair Cahit Zarifoğlu’nun kitaplarından bir alıntı:

"Uzak ülkelerden müslüman çocuklar rica ederim savaşmaya gelin. Ablam gelinliğini çıkardı çeyizinden sargı yaptı mücahitlerin yaralarına. Siz de oradan rica ederim savaşmaya gelin. Harçlıklarınızı hiç olmazsa mermi alalım için yollayın bize. Babam nişan yüzüğünü bile götürdü mermiler getirdi. Rica ederim, siz de oradan bir şey yapıp savaşmaya gelin.” (t24)

*

Tüm Din Hizmetleri Derneği, 1-7 Ekim tarihleri arasında ülke genelinde Camiler ve Din Görevlileri Haftası düzenleyecek. Etkinlikler arasında en dikkat çekicisi ise 6 Ekim’de Fatih camisindeki “7 Yaşındayım, Namaza Başlıyorum” etkinliği. 6-12 yaş arasındaki kız ve erkek çocuklarına yönelik düzenlenen etkinlikte Fatih camisine öğle namazına taşınacak çocuklara toplu namaz kıldırılacak. (t24)

*

Diyanet İşleri Başkanlığı kadrosunda bulunan 5 bin 360 personelin son 10 yıl içinde öğretmen olarak Milli Eğitim Bakanlığı’na geçtiği bildirildi. (t24)

*

Türkiye’de yaklaşık 70 bin öğretmen ücretli öğretmenlik yapıyor. Yani öğretmen açığı, sadece girdiği ders saati karşılığı maaş alan, lisans ve ön lisans mezunlarıyla kapatılıyor. Atanamayan öğretmenlerin pek çoğu da ücretli öğretmenlik yapıyor. (Dünya Bülteni)

*

Liselerden sonra ilkokullara da mescit yapılması için talimat verildi.

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'ne "Talep olması halinde ibadet ihtiyaçlarını karşılayacak uygun mekân ayrılabilir" ifadesini ekleyerek lise binalarında mescit açılmasına izin veren Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ilkokullarda da mescit açılabilecek. Ankara Etimesgut İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nden ilkokul, ortaokul ve lise olmak üzere tüm resmi okul müdürlüklerine gönderilen yazıda, "Okullarımızda bay ve bayan mescidi düzenlenmesi hususunda hassasiyet ve özveri gösterilmesi" istendi. (bestanuce.com)

*

ÖSYM'nin verilerine göre, bu yıl yapılan YGS'de yaklaşık 900 bin aday fen, 420 bin aday da matematik testinde tek bir doğru dahi yapamadı (Taraf)

*

Dünyaca ünlü yazar Aziz Nesin’in ...“Şimdiki Çocuklar Harika” kitabını öğrencilerine tavsiye eden İstanbul Bahçelievler Kumport Ortaokulu’nda 13 Türkçe öğretmeni hakkında soruşturma başlatıldı. Gerekçe: “Küfürlü ve Türk aile yapısına uygun olmayan içerik.” (Kızıl Bayrak)

*

"...ilkokul mezunlarının yüzde 80’i ortaöğretime geçmesine karşın, ortaöğretim öğrencilerinin önemli bir bölümü, 9. veya 10. sınıfta okulu terk ediyor. 2013-2014 öğretim yılında, okula devam etmeyen öğrenci sayısı 174.625 oldu. Kız ve erkek öğrencilerin okullulaşma oranları arasındaki fark, illere göre değişiyor. Örneğin, ortaöğretimde Siirt’te, erkek öğrencilerde net okullulaşma oranı % 61.2 iken kız öğrencilerde bu oran % 46.4." (Kızıl Bayrak)

*

Öğretmen kontenjanlarında yüzde 5.17’lik bir daralma olurken, ilahiyatçı yetiştiren bölümlerin kontenjanlarında yüzde 43.36’lık bir artış var. Meslek alanları itibarıyla baktığımızda hiçbir alanda yüzde 17’nin üzerinde bir artış olmadığı dikkate alınırsa, ilahiyattaki artışı patlama olarak değerlendirmek yanlış olmaz. (Dünya)

*

Zorla imam hatip dönemi

Anadolu lisesine puanı tutmayan öğrenci, ikametine göre otomatik olarak imam-hatibe kaydolacak… (gercekgündem.com)

*

TÜİK’in açıkladığı,  “Genç Nüfusun Aldığı Eğitimden Memnuniyet Durumu” verilerine göre gençlerin yüzde 36.6’sı aldığı eğitimden ya az veya çok memnun değil. Yani 100 kişiden 36.6 kişisi istediği eğitimi yapamamış. (yeniçağ gazetesi)

*

Çocukları istekleri dışında imam hatibe yerleştirilen Alevi aileye Bakanlık okul müdürlüğü üzerinden “Okuturlarsa okutsunlar, okutmazlarsa açık liseden devam etsinler” yanıtını verdi. "Hiç kimseye kendi isteği dışında bir dinin, bir mezhebin eğitimi verilemez" diyen Eğitim Sen 5 No'lu Şube Başkanı Mehmet Aydoğan ise konuyu yargıya taşıyacaklarını belirtti. (t24)

*

Bu yıl hazırlanarak öğrencilere dağıtılan ders kitabında, “Bitki ve hayvanlar nasıl ürer, büyür ve gelişir” başlığı altında bitkilerin ve hayvanların üremesi anlatılıyor. İnsanlarla ilgili ise ‘üreme’ ve ‘döllenme’ konuları ise detayları olmadan anlatıldı. Kitapta üreme sadece kucağında bir bebek olan anne fotoğrafı ile temsil ediliyor. 6. sınıf öğrencilerine geçen yıl okutulan Fen ve Teknoloji dersi kitabında kaldırılan başlık altında insanların üremesi bilimsel olarak ve çocukların kavrayacağı şekilde anlatılıyordu. (t24)











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder